Engine Godot a jeho praktické využití
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pokorný, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Sajič, Lubomír
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:51Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:51Z |
|
dc.date.issued |
2017-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43425
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce popisuje herní engine Godot, představuje jeho základní možnosti a jeho možné využití v praxi. V teoretické části práce je popsáno rozhraní enginu a jeho ovládací prvky. V další části jsou představeny a popsány jednotlivé nástroje enginu. Praktická část se zabývá tvorbou ukázkové hry a dokumentace k enginu v českém jazyce. |
|
dc.format |
70 s. (89 586 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Godot Engine
|
cs |
dc.subject |
herní engine
|
cs |
dc.subject |
vývoj videoher
|
cs |
dc.subject |
2D grafika
|
cs |
dc.subject |
3D grafika
|
cs |
dc.subject |
skriptování
|
cs |
dc.subject |
částicový systém
|
cs |
dc.subject |
herní fyzika
|
cs |
dc.subject |
Godot Engine
|
en |
dc.subject |
game engine
|
en |
dc.subject |
game development
|
en |
dc.subject |
2D graphics
|
en |
dc.subject |
3D graphics
|
en |
dc.subject |
scripting
|
en |
dc.subject |
particle systém
|
en |
dc.subject |
game physics
|
en |
dc.title |
Engine Godot a jeho praktické využití |
|
dc.title.alternative |
The Godot Engine and its Practical Use |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Král, Erik |
|
dc.date.accepted |
2018-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis describes Godot game engine and introduces its basic capabilities and its possible use in practice. In theoretical part of this thesis the interface of the engine and its control elements are described. Next section introduces and describes individual tools of the engine. The practical part deals with the creation of a demonstration game and documentation for the engine in Czech language. |
|
dc.description.department |
Ústav počítačových a komunikačních systémů |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Informační technologie v administrativě |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Information Technologies in Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Inženýrská informatika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Engineering Informatics |
en |
dc.identifier.stag |
48738
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2018-05-22 |
|
local.subject |
programování
|
cs |
local.subject |
počítačové hry
|
cs |
local.subject |
programming
|
en |
local.subject |
computer games
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account