1. Teoretická část: Nalezená fotografie jako artefakt 2. Praktická část: a) autorská publikace: Vzpomínka na budoucnost b) volný výstavní soubor: Vzpomínka na budoucnost
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Fišerová, Lucia
|
|
dc.contributor.author |
Koníčková, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:23Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:23Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45326
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá nalezenou fotografií jako artefaktem využívaným v rámci umělecké praxe. Kapitola týkající se apropriace obsahuje nástin historických faktů a vysvětlení tohoto fenoménu v návaznosti na nalezenou fotografii. Důraz celého textu je směřován na autory, jejichž typické osobité principy přímo souvisí s objeveným zachráněným hmotným artefaktem a jeho dalším zpracováním. V rámci rozboru kreativních přístupů umělců jsou zde odhaleny vazby na původní materiál, popsány koncepty a hlavní myšlenky jejich děl. Analýza problematiky využití archivu, amatérských alb, nalezených negativů apod. vrcholí subjektivní statí týkající se devalvačního období, ve kterém se aktuálně fotografie nachází. |
|
dc.format |
124 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
nalezená fotografie
|
cs |
dc.subject |
artefakt
|
cs |
dc.subject |
archiv
|
cs |
dc.subject |
negativ
|
cs |
dc.subject |
Joachim Schmid
|
cs |
dc.subject |
recyklace
|
cs |
dc.subject |
Erik Kessels
|
cs |
dc.subject |
rodinné album
|
cs |
dc.subject |
paměť
|
cs |
dc.subject |
vzpomínky
|
cs |
dc.subject |
kolektivní paměť
|
cs |
dc.subject |
rekonstrukce
|
cs |
dc.subject |
intervence
|
cs |
dc.subject |
rekontextualizace
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
fenomén apropriace
|
cs |
dc.subject |
ready-made
|
cs |
dc.subject |
znovuzpřítomnění
|
cs |
dc.subject |
found photograph
|
en |
dc.subject |
artefact
|
en |
dc.subject |
archive
|
en |
dc.subject |
negative film
|
en |
dc.subject |
Joachim Schmid
|
en |
dc.subject |
recycling
|
en |
dc.subject |
Erik Kessels
|
en |
dc.subject |
family album
|
en |
dc.subject |
memory
|
en |
dc.subject |
memories
|
en |
dc.subject |
collective memory
|
en |
dc.subject |
reconstruction
|
en |
dc.subject |
intervention
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
phenomenon of cultural appropriation
|
en |
dc.subject |
ready-made
|
en |
dc.subject |
recontextualisation
|
en |
dc.title |
1. Teoretická část: Nalezená fotografie jako artefakt 2. Praktická část: a) autorská publikace: Vzpomínka na budoucnost b) volný výstavní soubor: Vzpomínka na budoucnost |
|
dc.title.alternative |
1. Theoretical part: Found Photograph as an Artifact 2. Practical part : a) Reminiscence of the Future b) Reminiscence of the Future |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pepe, Dita |
|
dc.contributor.referee |
Tláskalová, Nikola |
|
dc.date.accepted |
2019-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with a found photograph as an artefact used as a part of the art practice. The chapter on appropriation contains an outline of historical facts and an explanation of this phenomenon in relation to a found photograph. The emphasis of the whole text is directed towards the authors whose distinctive principles are directly related to the discovered and saved material artefact and its further processing. Links to the original material are found, with the concepts and main ideas revealed in relation to the creative approaches of the artists. Analysis of the problematics of using the archives, amateur albums, found negatives etc. culminates in a subjective part concerning the devaluation period in which the photograph is currently. |
|
dc.description.department |
Ateliér Reklamní fotografie |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Multimédia a design - Reklamní fotografie |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design - Advertising Photography |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Visual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
52903
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2019-05-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account