Gamifikace online kulturních událostí a její vliv na publikum
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Gartnerová, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Synovec, Michal
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:50Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:50Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/47079
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá hlavně stanovením pojmu gamifikace včetně rozebrání výhod a proble-matiky přenesení kulturního dění do digitálního online prostředí. Teoretická část práce má za úkol vysvětlit její základní principy společně s předložením sesbíraných dat a in-formací o angažovanosti a zapojení publika v digitálním prostředí. Praktická část se poté zabývá analýzou online hudebního festivalu Rock for People in the Game podle kritérií stanovených v teoretické části a následně řeší otázku hodnoty přínosu gamifikačních po-stupů do digitálně kulturního dění. Společně s odpovědí na tuto otázku se na konci práce nachází navrhovaná doporučení pro vývojáře či provozovatele zmíněného hudebního fes-tivalu nebo jiných kulturních projektů. |
|
dc.format |
59 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Gamifikace
|
cs |
dc.subject |
kultura
|
cs |
dc.subject |
digitalizace
|
cs |
dc.subject |
online publikum
|
cs |
dc.subject |
angažovanost publika
|
cs |
dc.subject |
hra
|
cs |
dc.subject |
Gamification
|
en |
dc.subject |
Culture
|
en |
dc.subject |
Digitization
|
en |
dc.subject |
Online Audience
|
en |
dc.subject |
Engegament of Audience
|
en |
dc.subject |
Game
|
en |
dc.title |
Gamifikace online kulturních událostí a její vliv na publikum |
|
dc.title.alternative |
Gamification of Online Cultural Events and its Influence on Audience |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Göttlichová, Marcela |
|
dc.date.accepted |
2021-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main topics which this thesis is dealing with are definition of gamification, proble-matics and advantages of shifting cultural happening to the digital and online sphere. The taks of the theoretical part is to define concept of gamification and explain its basic prin-ciples and bringing collected informations about egagement and participation of digital audiences. In the practical part you can find analysis of digitized music festival Rock for People in the Game based on established criteria from the theoretical part and effort to deal with a question of gamification value in digitized cultural happenings and what it brings to the table. In the end of the thesis there are proposed recommendations for opera-tors and developers of Rock for People in the Game or of any other digitized cultural pro-jects together with answer to this question. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
59287
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2021-04-23 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account