dc.contributor.advisor |
Gogola, Jan
|
|
dc.contributor.author |
Kuznetzova, Ann
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:20Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:20Z |
|
dc.date.issued |
2019-12-13 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/47735
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zaměřuje na analýzu zvukové tvorby Davida Lynche, především filmové, na příkladu jeho audiovizuálních děl Mazací hlava, Příběh Alvina Straighta, Inland Empire a jejich srovnání. Zabývá se způsobem ztvárnění idejí a určením charakteru zvukové tvorby Davida Lynche. Hlavním cílem je zjistit, do jaké míry je podstatná a v čem spočívá její určující dominantní vlastnost - ohebnost, a také prozkoumat vliv jiných druhů umění, osob, prostředí a událostí, které tvůrce dovedly k vlastnímu uměleckému sebevyjádření prostřednictvím zvuku. Obsahuje také rozhovor se zvukovým inženýrem Johnem Neffem, který se podělil o svoji zkušenost ze spolupráce s Lynchem. |
|
dc.format |
50 s. (92 516 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
David Lynch
|
cs |
dc.subject |
filmový zvuk
|
cs |
dc.subject |
filmová hudba
|
cs |
dc.subject |
Mazací hlava
|
cs |
dc.subject |
Příběh Alvina Straighta
|
cs |
dc.subject |
Inland Empire
|
cs |
dc.subject |
Alan Splet
|
cs |
dc.subject |
Angelo Badalamenti
|
cs |
dc.subject |
Dean Hurley
|
cs |
dc.subject |
John Neff
|
cs |
dc.subject |
David Lynch
|
en |
dc.subject |
film soundtrack
|
en |
dc.subject |
film score
|
en |
dc.subject |
Eraserhead
|
en |
dc.subject |
The Straight Story
|
en |
dc.subject |
Inland Empire
|
en |
dc.subject |
Alan Splet
|
en |
dc.subject |
Angelo Badalamenti
|
en |
dc.subject |
Dean Hurley
|
en |
dc.subject |
John Neff
|
en |
dc.title |
Ohebnost zvuku ve filmové tvorbě Davida Lynche |
|
dc.title.alternative |
The Sound Versatility in the Cinematography of David Lynch |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Ekrt, Viktor |
|
dc.contributor.referee |
Grečnár, Ján |
|
dc.date.accepted |
2020-09-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Bachelor thesis focuses on the soundtrack in the cinematography of David Lynch with its primary goal of analyzing and comparing films of his authorship, in particular Eraserhead, The Straight Story, and Inland Empire. This thesis examines David Lynch's creative process and establish the essence of his sound design. The aim is to determine wherein lies - and how major of a role plays - the dominant characteristic of David Lynch's work, its versatility, as well as to explore how the environment, society, and different fields of art influenced the filmmaker in his own artistic expression through the language of sound. To further help answering those questions, an interview with a sound engineer, John Neff, was conducted, in which he talked about his experience of collaborating with David Lynch on several projects. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovizuální tvorba - Zvuková skladba |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovisual Arts - Sound Editing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.identifier.stag |
54014
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2020-08-12 |
|