Mezinárodní koprodukce s majoritní účastí českého producenta
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Mayer, Viktor
|
|
dc.contributor.author |
Šprenclová, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:57:42Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:57:42Z |
|
dc.date.issued |
2020-02-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48743
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zabývá mezinárodní koprodukční spoluprací v rámci Evropské unie u celovečerních hraných filmů, kde má český producent majoritní podíl na výrobě. Text shrnuje hlavní části filmové infrastruktury, které pomáhají českým producentům vyrobit audiovizuální dílo v mezinárodní koprodukci. Na případech filmů Smečka a Nabarvené ptáče poukazuje na míru samovolného navázání spolupráce či systematického využívání infrastruktury k setkání koprodukčních stran. |
|
dc.format |
48 s. (90 818 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Koprodukce
|
cs |
dc.subject |
Filmové trhy
|
cs |
dc.subject |
Financování
|
cs |
dc.subject |
Eurimages
|
cs |
dc.subject |
Koprodukční spolupráce
|
cs |
dc.subject |
Koproducent
|
cs |
dc.subject |
Co-production
|
en |
dc.subject |
Film markets
|
en |
dc.subject |
Film funding
|
en |
dc.subject |
Eurimages
|
en |
dc.subject |
Coproducion cooperation
|
en |
dc.subject |
Co-producer
|
en |
dc.title |
Mezinárodní koprodukce s majoritní účastí českého producenta |
|
dc.title.alternative |
1. Theoretical part: International co-production with majority input from czech producer 2. Practical part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works. Length at Least 12 mins, production |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Konečný, Lubomír |
|
dc.date.accepted |
2020-09-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis concerns international, feature film co-productions inside the European Union where a Czech producer has the majority financial input. It summarises the main parts of the film industry infrastructure, that help Czech producers create audiovisual work within an international co-production. Using the cases of films Smečka, and Nabarvené Ptáče, it explores whether the producing sides met systematically, exploiting the infrastructure, or arbitrarily. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Produkce |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Film Production |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.identifier.stag |
55486
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2020-08-12 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account