Videohra s využitím retro estetiky
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Novák, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Fikejz, Jiří
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:24:07Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:24:07Z |
|
dc.date.issued |
2021-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52050
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce je rozdělena do dvou částí: Teoretické a Praktické. Teoretická část se zabývá definicí žánru adventura, a analýzou vybraných herních titulů zejména z 80. let dvacátého století. Rozebírá evoluci hardwaru a herních žánrů, které měly zásadní vliv na vývoj samotných her, zejména po grafické stránce. Dále se věnuje současnému přístupu tvorby videoher, jako je 3D modelování, texturování a optimalizace assetů. Analyzuje i některé současné tituly inspirované retro estetikou. Praktická část pojednává o samotnému procesu navrhování a tvorby prototypu nezávislé videohry, která čerpá inspiraci v teoretické části zmíněných titulů a přístupů. Hlavní součástí je vypracovaný Game Design Document k autorské hře Shadowplay. |
|
dc.format |
98 s. (102 000 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
videohra
|
cs |
dc.subject |
pixel art
|
cs |
dc.subject |
retro
|
cs |
dc.subject |
textura
|
cs |
dc.subject |
3D
|
cs |
dc.subject |
1-bit
|
cs |
dc.subject |
voxel
|
cs |
dc.subject |
text-mode
|
cs |
dc.subject |
adventura
|
cs |
dc.subject |
videogame
|
en |
dc.subject |
pixel art
|
en |
dc.subject |
retro
|
en |
dc.subject |
texture
|
en |
dc.subject |
3D
|
en |
dc.subject |
1-bit
|
en |
dc.subject |
voxel
|
en |
dc.subject |
text-mode
|
en |
dc.subject |
adventure
|
en |
dc.title |
Videohra s využitím retro estetiky |
|
dc.title.alternative |
Video Game Utilizing a Retro Aesthetic |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Ščuglík, Michal |
|
dc.date.accepted |
2022-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work is divided into two parts: Theoretical and Practical. The theoretical part deals with the definition of the "adventure" genre, and the analysis of selected game titles, especially from the 1980s. It discusses the evolution of hardware and game genres that have had a major impact on the development of the games themselves, especially in terms of graphics. It also focuses on the current approach to video game creation, such as 3D modeling, texturing, and asset optimization. It also analyzes some contemporary titles inspired by retro aesthetics. The practical part deals with the process of designing and creating a prototype of an independent video game, which draws inspiration from the titles and approaches mentioned in the theoretical part of this thesis. The main part is a Game Design Document of the author's game "Shadowplay". |
|
dc.description.department |
Ateliér Digitální design |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Multimédia a design - Digitální design |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design - Digital Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Visual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
61367
|
|
dc.date.submitted |
2022-05-20 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account