Elektronická podpora pro vybrané oblasti počítačové grafiky
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Navrátil, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Mikulecký, Pavel
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:25:23Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:25:23Z |
|
dc.date.issued |
2022-12-02 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/54177
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce "Elektronická podpora pro vybrané oblasti počítačové grafiky" se orientuje na problematiku počítačové grafiky. První teoretická část popisuje základní matematické operace a pojmy a sleduje jejich význam v oblasti počítačové grafiky. V následující části jsou představeny nástroje pro editaci a zpracování obrazu. Je zde kladen důraz na orientaci v uživatelském prostředí a na oblasti využití daných editačních nástrojů. Třetí část se zaměřuje na problematiku grafických objektů z pohledu jejich matematických definic, vlastností a využití v praktické tvorbě grafických objektů. Čtvrtá část pojednává o transformaci pomocí transformační matice. Krom definice transformační matice jsou zde zmíněny základní transformace, jako je posun, rotace nebo změna měřítka. Následující části se zabývají principem rasterizace a vektorizace a jejich významem v počítačové grafice. Dále jsou zde zmíněny základní barevné modely a grafické formáty s popisem jejich specifických vlastností a z toho vyplývajících vhodných oblastí využití. Praktická část se zaměřuje na tvorbu podpůrných SW výstupů s využitím zmíněných SW nástrojů. Tyto výstupy se opírají o sepsanou teorii v předešlé části práce a mají podobu interaktivních scriptů Processing.py, pluginů pro SW nástroje nebo jiných vizualizací a příkladů. Kompletní výstupy jsou uložené v příloze a roztříděné dle kapitol. |
|
dc.format |
111. s. (119 568 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Blender
|
cs |
dc.subject |
GIMP
|
cs |
dc.subject |
Inkscape
|
cs |
dc.subject |
konvoluce
|
cs |
dc.subject |
počítačová grafika
|
cs |
dc.subject |
Processing.py
|
cs |
dc.subject |
Python
|
cs |
dc.subject |
grafické objekty
|
cs |
dc.subject |
grafické úpravy
|
cs |
dc.subject |
teorie informace
|
cs |
dc.subject |
transformace
|
cs |
dc.subject |
Blender
|
en |
dc.subject |
GIMP
|
en |
dc.subject |
Inkscape
|
en |
dc.subject |
convolution
|
en |
dc.subject |
computer graphics
|
en |
dc.subject |
Processing.py
|
en |
dc.subject |
Python
|
en |
dc.subject |
graphical objects
|
en |
dc.subject |
graphical editing
|
en |
dc.subject |
information theory
|
en |
dc.subject |
transformations
|
en |
dc.title |
Elektronická podpora pro vybrané oblasti počítačové grafiky |
|
dc.title.alternative |
Electronic Support for Selected Areas of Computer Graphics |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pokorný, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2023-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis "Electronic Support for Selected Areas of Computer Graphics" focuses on computer graphics. The first theoretical part describes basic mathematical operations and concepts and traces their importance in the field of computer graphics. In the following part, tools for image editing and processing are introduced. Emphasis is placed on orienta-tion in the user environment and on the areas of application of the editing tools. The third part focuses on the issue of graphical objects in terms of their mathematical definitions, properties and use in the practical creation of graphical objects. The fourth part deals with the transformation of the post-power transformation matrix. In addition to the definition of the transformation matrix, basic transformations such as shift, rotation, and scaling are mentioned. The following sections deal with the principles of rasterization and vectorization and their importance in computer graphics. Furthermore, basic colour models and graphic formats are mentioned, with a description of their specific properties and the resulting appropriate areas of application. The practical part focuses on the creation of sub-supporting SW outputs using the mentioned SW tools. These outputs are based on the theory presented in the previous part of the thesis and take the form of interactive Processing.py scripts, plugins for SW tools or other visualizations and diagrams. The complete outputs are stored in the appendix and categorized by chapter. |
|
dc.description.department |
Ústav informatiky a umělé inteligence |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Softwarové inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Software Engineering |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Softwarové inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Software Engineering |
en |
dc.identifier.stag |
64585
|
|
dc.date.submitted |
2023-05-26 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account