Americká noc
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Štěpánek, Martin
|
|
dc.contributor.author |
Křesálek, Filip
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:25:26Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:25:26Z |
|
dc.date.issued |
2022-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/54248
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá vývojem tvorby americké noci v praxi. Využívá poznatků z rozhovoru s českým kameramanem a skrze analýzu filmů, které používaly tento způsob natáčení, zkoumá proces vývoje a postprodukce. Zaměřuje se na filmy, které vyžadovaly vlastní inovativní metody natáčení americké noci a na vlastním příkladu vytváří americkou noc v postprodukci pomocí masek a nástroje, který pracuje s 3D mapováním obrazu. |
|
dc.format |
82 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
americká noc
|
cs |
dc.subject |
scéna
|
cs |
dc.subject |
svícení
|
cs |
dc.subject |
postprodukce
|
cs |
dc.subject |
expozice
|
cs |
dc.subject |
barevná korekce
|
cs |
dc.subject |
filtr
|
cs |
dc.subject |
křivky
|
cs |
dc.subject |
LUT
|
cs |
dc.subject |
Day for Night
|
en |
dc.subject |
scene
|
en |
dc.subject |
lightning
|
en |
dc.subject |
post-production
|
en |
dc.subject |
exposure
|
en |
dc.subject |
color grading
|
en |
dc.subject |
filter
|
en |
dc.subject |
curves
|
en |
dc.subject |
LUT
|
en |
dc.title |
Americká noc |
|
dc.title.alternative |
Day for Night |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Střítežský, Jan |
|
dc.date.accepted |
2023-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with the Day for Night progress in practice. It uses findings from an interview with a Czech cinematographer and, through the analysis of films that used this method of filming, examines the process of development and post-production. It focuses on films that required its own innovative methods of shooting Day for Night and, on its own example, creates Day for Night in post-production using masks and a tool that works with 3D image mapping. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Kamera |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Film Photography |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
63192
|
|
dc.date.submitted |
2023-05-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account