Transcendence ve filmech Václava Kadrnky

DSpace Repository

Language: English čeština 

Transcendence ve filmech Václava Kadrnky

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bébarová, Jana
dc.contributor.author Pojar, Aleš
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:25:30Z
dc.date.available 2023-12-20T13:25:30Z
dc.date.issued 2022-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/54338
dc.description.abstract Cílem této bakalářské práce je zjistit, jestli existují způsoby, jakými režisér Václav Kadrnka ve svých filmech dosahuje transcendentního a filozofického rozměru. Tato bakalářská práce obsahuje teoretický vhled do problematiky transcendence ve filmovém umění. Dává si za cíl ozřejmit transcendentní styl Paula Schradera, spirituální modus Jaromíra Blažejovského, osvětlit, jak vnímá poetiku prostoru fenomenolog a filozof Gaston Bachelard. Zahrnujíc tyto znalosti, s ohledem na transcendenci a obraznost, pak autor analyzuje tři filmy Václava Kadrnky a to Osmdesát dopisů, Křižáček a Zpráva o záchraně mrtvého. Ty následně podrobuje komparativní analýze. Toto téma je v práci završeno rozhovorem s Václavem Kadrnkou.
dc.format 56 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Václav Kadrnka cs
dc.subject transcendence ve filmu cs
dc.subject filmová obrazovost cs
dc.subject snění filmem cs
dc.subject Václav Kadrnka en
dc.subject transcendence in film art en
dc.subject filmic imagery en
dc.subject dreaming through film en
dc.title Transcendence ve filmech Václava Kadrnky
dc.title.alternative 1. Theoretical Part: Transcendence in the films of Václav Kadrnka 2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Length at Least 12 Mins, Directing and Screenwriting
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Hruška, Petr
dc.contributor.referee Velič, Martin
dc.date.accepted 2023-06-15
dc.description.abstract-translated The goal of this bachelor's thesis is to explore whether there are ways in which director Václav Kadrnka achieves a transcendent and philosophical dimension in his films. This thesis provides a theoretical overview of the issue of transcendence in film art, aiming to clarify the Transcendental Style by Paul Schrader, the Spiritual Mode by Jaromír Blažejovský, and to illuminate how the phenomenologist and philosopher Gaston Bachelard perceives the Poetics of Space. Drawing on this knowledge, and with regard to transcendence and imagery, the author analyzes three films by Václav Kadrnka, namely Eighty Letters, Little Crusader, and Saving One Who Was Dead, which are subsequently subjected to comparative analysis. This topic is concluded with an interview with Václav Kadrnka.
dc.description.department Ateliér Audiovize
dc.thesis.degree-discipline Režie a scenáristika cs
dc.thesis.degree-discipline Directing and Screenwriting en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name BcA.
dc.thesis.degree-program Teorie a praxe audiovizuální tvorby cs
dc.thesis.degree-program Theory and Practice of Audiovisual Arts en
dc.identifier.stag 63130
dc.date.submitted 2023-05-18


Files in this item

Files Size Format View Description
pojar_2023_dp.pdf 2.100Mb PDF View/Open None
pojar_2023_op.pdf 156.9Kb PDF View/Open None
pojar_2023_vp.pdf 199.9Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account