Využití generativní umělé inteligence při vývoji her
Show full item record
No preview available
Title:
|
Využití generativní umělé inteligence při vývoji her |
Author: |
Gazdík, Lukáš
|
Advisor: |
Vařacha, Pavel
|
Abstract:
|
Cieľom tejto práce je otestovať integráciu, použiteľnosť a efektivitu generatívnej umelej inteligencie v oblasti vývoja hier. Tento typ AI je všeobecne známy svojou kreativitou a využiteľnosťou v najrôznejších oblastiach. Projekt predstavujúci prototyp hry, implementuje lokálne spustiteľné AI modely vo forme veľkých jazykových modelov na generovanie textu a text to image generátor na tvorbu obrázkov. V závislosti od potrieb hry je možné napríklad dynamicky vytvárať nové textúry pre herné postavy alebo zadávať im príkazy generované chatbotom. Takýto prístup ku vývoju však nie je priamočiary a integrácia takýchto programov má rôzne limitácie. Práca preto tiež rozoberá rôzne výzvy, ktoré z použitia AI plynú, ako napríklad vysoké nároky na výkon, nepredvídateľný povaha generovaného obsahu, tvorba v rámci kapacít daného AI modelu, alebo komunikácia medzi viacerými AI modelmi. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/56146
|
Date:
|
2023-11-05 |
Availability:
|
Bez omezení |
Department:
|
Ústav informatiky a umělé inteligence |
Discipline:
|
Softwarové inženýrství |
Citace závěřečné práce
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show full item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account